DO fortsättning

Idag kom brevet från DO "för kännedom" med en kopia på det brev som skickats till företaget jag gjort en anmälan mot (tidigare inlägg Jävla människor). Lite skrämmande rent av. Det blir mer verkligt nu och återigen vacklar jag i frågan om jag har gjort rätt. Men JAG VET innerst inne att jag har gjort RÄTT.

Pratade med ett par kollegor igår varpå en av tjejerna uttryckte sig negativt om det hela. Hon ifrågasatte varför jag anmält. Hon menade också på att jag kanske får problem när jag ska söka jobb i framtiden. " Snacket går ju". En kille tog mitt parti och sa att inget väl fungerande företag idag skulle tycka att jag gjort fel och dem rätt. Hon tyckte att det jag beskrev lät som att de bara använde det som en ursäkt. Ja men....

Man får ju inte använda det som ursäkt. Man får inte särbehandla folk på grund av det ena eller det andra.
Om jag bara ringt upp bolaget och sagt till dem att de gjort fel så hade det stannat där och inte lett nånvart.

Nu är det bara att invänta nästa steg. DO är en myndighet som arbetar snabbt. Redan 9 juli ska företaget skicka sina yttrande i ärendet.

Kommentarer
Postat av: Lina

Usch, Camilla! Jag hoppas att du vinner det och att det går snabbt så du slipper gå runt och tänkta på det!



Kram

2010-07-01 @ 11:37:56
URL: http://crazyfrank.blogg.se/
Postat av: anouk - Gravid

Heja! Fortsätt kämpa. du gör helt rätt

2010-07-01 @ 15:03:16
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0