Vår Ruset 2011

Nu håller vi i min mammgrupp på att sätta ihop ett lag till årets Vår Rus. Första joggingen gick ju kanonbra men frågan är hur det går att träna till detta?

Egentligen skall man ju inte börja springa förrän det gått sex månader sedan förlossningen det är i slutet av denna månad. Då är det bara en dryg månad kvar till loppet. Hmmmm får nog fråga nån som vet. Rent spontant känner jag att det skulle vara OK att börja så smått nu (som jag gjort). Fortsätta med ca 1 gång i veckan nu två-tre veckor framåt för att sedan succesivt öka antalet till i alla fall två gånger i veckan och en lite längre sträcka.

Vårruset är inte längre än 5 km men tävlingsmänniskan i mig tänker inte bara springa utan jag ska springa bra. Jag vet att när det väl gäller så kommer jag att ge allt och då vill jag ha en grundträning att stå på så att jag inte halvvägs in i loppet faller av trötthet som jag inte räknat med.

Nu har jag i alla fall en redig sporre att ta tag i motion, kondition och generell träning.


Kommentarer
Postat av: Emmy- Mamma till två små grabbar <3



Här går siktet mot tjejmilen 2012 :)

2011-03-11 @ 13:13:57
URL: http://artanimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0