Utvecklingsfas 6 mån

Det finns tydligen en fas som skall infinna sig ungefär nu. Vid 26 veckors ålder inleder barnen en fas där de kommer i kontakt med relationsvärlden.

Enligt Växa och upptäcka världen är avståndsrelationen är nåt som är betydelsefullt vid denna tid...  och detta visade sig fullt ut igår.

Freddan kommer hem från jobbet, går fram till Oliver och säger hej, vänder sig om för att gå och byta om då tjuter Oliver i högan sky med tårar. Freddan vänder tillbaka och då tystnar Oliver på studs. Samma sak sker därpå i köket och senare i vardagsrummet. Han reagerar häftigare på att Freddan kommer och går än när jag gör det.

Oliver har inte visat så mkt när det gäller de här faserna och så hoppas jag att det går med denna också. En natt med dålig sömn, en eftermiddag med separationsrädsla vad kommer härnäst....? Bring it on!

Bra lekar för denna fas ska vara tittutlekar och liknande. Blev så full i skratt när jag läste "Barn tycker också om när man dyker fram bakom en krukväxt..." Ha ha ha.

Ska försöka hitta den krukväxten där jag kan gömma mig bakom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0