Han sover bättre på helgen

Hmmm, jag kan kanske vara anledningen på spåren.

Vi har ju sedan en tid tillbaka gjort så att Freddan tar alla omstoppningar under nätterna på helgen. Jag slipper gå upp natten och Fredan får sovmorgon då jag går upp tidigt med Oliver.

Spjälsängen står bredvid den sida som jag sover på så att jag har nära till omstoppningar. På helgen så byter jag och Freddan plats.

Igår så var jag så trött då Oliver sov bra fredag till lördag men söndag till måndag så var vi tillbaka till "upp och stå" ca 5 ggr per natt. Hela förra veckan vaknade han och gjorde sig påmind 5-7 ggr per natt. Jag blev nästan gråtfärdig när jag insåg att han bara vaknat en gång fredag till lördag och dessutom tog sovmorgon till 6.30.

Nu kanske vi vet varför, och det har inte med vare sig helg eller att det är Freddan som tar natten att göra. Vi bytte plats igår och kan man tänka sig, Oliver vaknade första gången kl 5 (somnade kl 19.30).

Om detta beror på att han:
1. inte hör mig likaväl (1 m längre bort)
2.att jag inte hör honom likaväl
3. att jag slappnar av och därmed inte ställer mig upp halvsovandes utan sover vidare när han gör ljud ifrån sig
4. nåt annat filurigt

det fullkomligt struntar jag i är bara så glad om detta kan funka. Ska testa i natt igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0