Babyplask och rytmik

Igår var sista babyplasket!

Tycker att det är så konstigt att han älskar att bada hemma men blir så tveksam och lite rädd i bassängen. Badkaret är hans comfortzone. Alltid glad och lycklig (förutom när han badar för sent och är allmänt trött och gnällig.

I bassängen så tvekar han, han kan spänna sig mm mm som indikerar på att han inte riktigt gillar det. Det tar ca 5 min sen är han bättre, han kan skratta och söka uppmärksamhet av andra men han är inte ens i närheten av den som han är hemma.

Det kan ju vara allt ljud och själva känslan i hallen. Vi har signat upp på nytt plask i höst och hoppas att han gillar detta bättre.

Idag ska vi iväg på babyrytmik. Får se vad han tycker om detta. Han älskar ju när man sjunger så det ska nog vara uppskattat.

Nära 7 grader i skuggan, strålande vårsol och gott sällskap kan inte vara bättre förutsättningar för en härlig långpromenix. Det tar ca 1 1/2 timma att gå dit så benen får sitt idag (trots stillastående zumba igår).


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Ja tyvärr på den jag går måste man. Inget annat ställe kräver det men hitta ingen plats på lördagar. Men det är ju inte hela världen. =) Nä frivilligt har jag inte tagit på den haha..

Kram!

2011-03-23 @ 09:03:16
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Gröten menar du? Den har jag som en måltid, sen om det är mellanmål eller huvudmål vet jag inte. Sånt har jag inte koll på. =) Men gröt ger jag kl 10 och kl 16 iaf. =) Men Isaks mat schema ser ut ungefär så här:

kl 10 gröt

kl 13 burkmar/smakis typ grönsaker

kl 16:00 gröt

kl 19:00 amma



Detta är de fasta tiderna men jag ammar han på morgonen med men det är olika. Idag blev det kl 3 och kl 6. =) Sen ammar jag efter varje mål gröt som smakis.

Kram!

2011-03-23 @ 09:11:54
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0