Vinterkräksjukan är här!

Nu har den så kommit in i vårt hem, Freddan är sjuk. Nu gäller det bara att undvika att bli sjuk själv. Det verkar har varit något som spreds under nyår. Hittills är det tre personer som smittats som var med då. Alla insjuknade igår kväll eller under natten.

Jag hoppas verkligen inte lilleman blir sjuk. Fick rådet av BVC att han skulle få mjölkfri ersättning om han skulle smittas. Jag verkar ha klarat mig bra själv. Springer här med tvätt, plasthandskar och sprit.

Tror inte att man kan smitta om man inte smittas. Nån som vet...? Eller kan man kanske smitta men inte påverkas och därpå smitta andra...?

Ja ja, får väl hålla mig inne ett tag till. Jag som så gärna ville ut och shoppa lite på rean. Tyvärr braka alla födelsedagsplaner iom detta också. Sambon hade planerat middag imorgon och på självaste födelsedagen, tisdags skulle jag bjudas på spa.

Skit också, bokstavligt talat men jag känner ändå att jag är glad och har en otrolig tur om jag kan få fortsätta vara frisk.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

fy för influensa, själv blev man ju nojig när man läste om 7 åringen som smittades och dog av svininfluesan! Jag menar bli min son sjuk kommer man ju nojja sig om det är svinis. =(

kram! och hoppas ni slipper bli sjuka!

2011-01-02 @ 14:32:08
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0