Trött...

Efter en uttröttande natt med en gnällig bebis som vaknade varje gång jag lyckats somna in kändes det att det skulle bli en jobbig dag.

Olivers vilostunder höll sig inte ens till 30 minutare idag. Mer 10-15 min... Endast insomning, om man kan kalla det med gap och skrik, tog 15 min per gång. Han har börjat tramsa nu. Det  går inte längre att bara lägga honom ner och sen sover han. Det ska stretas och gnällas och kämpa emot trots att han är sååå trött.

Tillslut satte jag honom i babybjörnen så att jag skulle få något gjort. Tvätten kunde hängas och jag kunde laga lunch.

Lite frisk luft piggar säkert upp både honom och mig tänkte jag så jag gav mig ut på en promenad. Eftermiddagen fortsatte med gnäll. Nu har äntligen Freddan kommit hem och kan "ta över". Känner för att lägga mig och bli av med gruset i ögonen men det får väntas på för nu ska vi till sýster yster och äta tacos, mums.

ZZZZzzzznark!


Dagens lunch, köttsoppa!





Kommentarer
Postat av: Emelie

Usch vilken dag, känner igen det. Hoppas att denna dagen blir super mycket bättre. Längtar efter er där hemma. Jag har funderat starkt på att inte jobba heltid så länge jag har småbarn hemma. Det är inte värt pengarna när man inte får träffa dem. Det blir nog 80 procent för mig till hösten men en dag i veckan ledigt för kuliga saker med William =)

2011-01-18 @ 09:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0