Tremånaderskontroll med vaccination

Killen växer så det knakar :)

2011-01-13      2010-12-09
Längd 64 cm      Längd 61 cm
Vikt 6960 g        Vikt 5860 g
Huvud 40,5 cm   Huvud 39 cm

Han ligger strax över kurvan på längd och vikt och strax under på huvudomfånget.

När det var dags för sprutan vände jag ryggen till, blundade och höll för öronen. Vilken mes va? Men jag fullkomligt avskyr sprutor och kanyler sedan bröstoperationen. Handsvett och ökad puls gick ändå inte att undvika.

Oliver tog det bra. Han skrek som en stucken gris när hon tog den andra sprutan vilken sen övergick till stora krokodiltårar. Det varade bara nån minut och sedan var han tillbaka med ett leende.

Inga problem på kvällen, han somnade gott som vanligt, han vaknade vid 02 och vägrade somna om. Lite för tidigt för mat i jämförelse med andra nätter men inget annat fick honom att somna. Vid 5.30 vaknade han igen och var tröstlös. Han grät och grät. Jag kollade tempen och han hade lite feber 38.2 c. Han fick 2.5 ml flytande alvedon, mat och sen var det inte mycket mer med den saken. Han vaknade strax efter sju och nu är han precis som vanligt.


Kommentarer
Postat av: Camilla Bergman

2011-01-15 @ 11:11:35
Postat av: Anonym

Har köpt leksakerna på babyringen. Men det kanske bara finns i malmö? =/ Men kanske babyproffset eller liknande också har. =)

Kram!

2011-01-15 @ 16:29:45
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Det var jag som skrev ovanstående. Tydligen hade mina uppgifter försvunnit. =)

Kram

2011-01-15 @ 16:30:24
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Lång kille som vår! =)



Fy för sprutor!

kram!

2011-01-16 @ 11:15:07
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0