När börjar inkubationstiden?

Först räknade jag två nätter från nyårsafton då smittan troligen spreds men sen slog det mig att jag kanske klarade mig från att smittas då men sedan har blivit utsatt för Freddans baskilusker. Hur är det nu med Olivers då...

När kan jag börja räkna min inkubationstid?

Det knäppa är ju nu när Oliver kanske har fått det så spelar det ju ingen roll hur långt jag håller mig från Freddan, spritar toa och allt annat för jag är ju konstant med Oliver. Jag hade på mig plasthandskar första gången jag bytte hans blöja men insåg sen att det inte är en lösning som funkar. Speciellt inte när han spyr till höger och vänster och jag får det på mig och tar i det hela tiden.

Tycker att det är dålig information ang vinterkräksjuka och bebisar på nätet. Jag googlade på alla tänkbara ord: vinterkräksjuka, bebis, baby, maginfluensa, spädbarn men hittade bara enstaka saker. Som tur är så tog vår BVC sköterska upp detta när vi hade babymassage sist.

För övrigt så verkar Oliver må mycket bättre idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0