Morbus de Quervain

Blir alldeles deppig när jag googlar runt på ovanstående. Nu tycker jag att det räcker. Det har den senaste tiden blivit mycket värre i höger tumsena. Min handled har liksom blivit sne. Jag tror tumsenan har blivit förkortad eller nåt. Jag tog en kur diklofenak strax innan nyår men den verkar inte ha hjälpt. Av och till använder jag voltaren kräm men det hjälper föga. På familjeliv har jag hittat trådar där folk diskuterar hur det har gått för dem och den ena har det värre än den andra. För vissa har operation varit katastrofalt, handleden förstörd för alltid. Skenor som "missbildat" handlederna, typ så ser jag ut mm mm.

Jag har fram tills nu verkligen inte velat ta vare sig kortisonspruta eller genomgå en operation men nu när det har blivit så illa i höger så känner jag bara att jag inte orkar mer. Jaag vill bli kvitt från denna skit.

Ingreppet beskrivs ju inte så trevligt direkt.

Ytterliggare info från internetmedicin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0