Vill inte tänka på det...

...men kan inte låta bli. Idag hade vi turen att vår son är välbehållen.

Varje morgon så sitter Oliver i sin babysitter, bumbo eller ligger i gymmet nånstan på golvet mellan bordet och tv:n. Imorse när vi var i köket och åt frukost så brakade det till utav bara h****te i vardagsrummet. Jag rusar ut för att kolla vad det var och då ser jag vår cognacsflaska i tusen och åter tusen bitar på golvet och det ligger vätska över en stor del av golvet. Hur i helvete har detta gått till? Är det första jag tänker och sen inser jag hur det kunde ha gått, hade vi inte suttit i köket vid detta tillfälle....

Fy fan alltså. Jag ryser varje gång tanken slår mig. Hade flaskan inte hamnat på Oliver så hade han i alla fall fått rediga skador av allt glassplitter. Vi hittade till och med glas under soffan.

Troligtvis hände det pga att vi spelade Kinect igår och att flaskan rört sig mot kanten av vibrationerna. Ovanför tv:n har vi en hylla där samtliga spritflaskor står.

Antingen är det så eller så är det nykteristspöket som ger sig till känna. 

Åh tack gode någon att min älskade lille son inte var där.

Imorgon åker vi och köper ett vitrinskåp. Hela mattan är fylld av glassplitter så det får bli en ny sådan också.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

haha ja jag har mina te perioder. Är i en sådan nu. Man behöver en liten mystid bara med sitt te och egentid. Mmmm.. Har även bokat ansiktsbehandling på måndag. =)

Kram

2011-02-28 @ 10:00:18
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0