Restaurang Smakis



Idag gjorde jag katrinplommonpuré, majspuré, palsternackspuré och morotspuré. Allt på en gång när mixern ändå var framme.

Han smakade på majspurén vilket var en kanongrej men gör troligen inte detta igen. En halv påse fryst majs blev till den portion som syns ovan. Vi fyllde dessutom ut med grötpulver för att det blev väldigt vattnigt annars. Enl receptet från BVC så skulle man trycka ut den kokta majsen genom en sil för att undvika de svårsvalda skalbitarna.

Nä ska han ha majs som puré så köper jag hellre en färdig burk. Vi får se imorgon vad han tycker om resterande puréer.



Pappa matade och maten hamnade lite överallt :P


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja ambitionen är väl alltid att göra det själv men näh, det är ju så mycket smidigare att köpa och där är ju inga konstiga grejer i nuförtiden heller.



Nä, ingen kak-o-bak-kurs alls, bara finkammat en himla massa bakbloggar på nätet =) Och sen tycker jag det är SÅ himla roligt, jag behöver hålla på med nåt kreativt även när jag bara går hemma med bebis =)

2011-02-19 @ 22:15:42
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Oj vad gott det ser ut! :)

kram

2011-02-23 @ 15:08:08
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0