Jag kan själv

Njeee jag tror inte att Oliver fyra månader kan själv även om han tycks tro det :)

Det går jättebra med smakisarna.

Hittills har vi prövat:
Katrinplommonpuré
Potatis- och majspuré
Havregröt
Jordärtskockspuré
Potatis- och morotpuré
Banan

När vi skulle äta gröt så sträckte Oliver sig efter skeden hela tiden. Det blev svårt att mata så jag gav honom en egen sked. Åh va nöjd han blev och det gick lite lättare att mata. Sen är det ju att han inte riktigt vet hur man gör med en sked mer än att den ska in i munnen. Tyvärr valde han fel sida ibland och tryckte den lite långt ner i halsen tills jag stoppade honom. Vilken tur att mamsen var med :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0