Dagens ungdom

Dessa barn/ungdomar, va ska det bli av dem?

Ha ha ha!

Kommer vi som fött barn på 2010- talet kasta ut ungarna i ur och skur för att de inte ska bli som curlingbarnen och de därefter som lever för sina datorer mm?

Min lillasyster som är tio år har varit som besatt av digitala spel under tiden hon varit hos oss. Först var det xbox sen var det några spel på datorn och satt hon inte på det ena eller andra stället så hade hon en mobil eller Freddans Iphone i handen.

-Kan du inte göra nåt annat än att spela frågade jag.
-Som vad då? Undrade hon...
...och jag likaså. Ja va gjorde man förr???

Hon är ensambarn (iom att det är så stor ålderskillnad på oss) och det är därmed mycket tid för ensamlekar och jag antar att det då är kul att spela dator mm. Men hon berättade även att när hon umgås med sina kompisar så sitter de framför datorn. Hennes kompis har tre datorer och ibland spelar de på varsin när de "leker" tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0