Att flyga med en bebis



Det gick, som jag tidigare nämnt, långt över förväntan att flyga med Oliver. Han är nu fyra månader lite drygt och det är en otroligt tacksam ålder att ha och göra med. Han har ingen direkt vilja än men är tillräckligt med för att kunna leka och det går avstyra gnäll etc.

Malmö aviation hade väldigt bra service och förutom att Oliver åkte gratis så fick jag ta med vagnen utan extra kostnad och jag fick tom ta med 10 kg extra för Olivers grejer. Efter att jag checkat in bagage och vagn så hade jag Oliver i babybjörnselen och endast skötväskan som handbagage.

Vid säkerhetskonrollen var de inte noga med mängden vätska jag hade med mig. Jag hade 90 ml ersättning men kunde lätt haft med mer. De ville att jag skulle smaka på innehållet för att visa att det var drickbart och inte nåt annat.

Vid start hade jag planerat att Oliver skulle äta då suget minimerar risken för att det ska slå lock. Pga av försening så hade 90 ml tagit slut vid start men det gick jättebra ändå. BVC sköterskan rekommenderade att han skulle sitta upp vilket han gjorde och reagerade lite på tryckskillnaden men inte mer än det. Han somnade strax efter start och sov tills det att vi landade. Jag tror att bullret och den ständiga rörelsen var lite sövande.

Allt som allt gick det kanon bra, synd bara att Brommas gate låg en halvmil från där som flygplanet landade. Det var tur att det inte ösregnade. :)


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Vad bra att veta! =) Vad skoj att resa!

Kram!

2011-02-17 @ 10:07:30
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0