Vårdcentralen

Gillade inte distriktläkaren på vårdcentralen. Hon var så ååååååh, irriterrande. Det går liksom inte att finna rätt ord men hon var bara en sån som det inte klickar med.

Hon kollade alla möjliga vridningar och knackningar och annat på handlederna och händerna. Jag sa åtskilliga gånger att det är tumsenorna det är fel på....

Hon fick det att låta som att om jag inte har ont när jag cirkulerar med handlederna eller att det inte strålar smärta ut i fingrarna eller dem inte domnar etc etc så är det väl inget fel på mig.

Jag frågade om hon visste vad Morbus..... är vilken hon nickade till trots att hon bad mig upprepa vad jag kallade det när hon gjorde sina anteckningar.


Jag sa att jag kan leva med smärtan som den är idag men vill inte att det blir bestående men pga att jag INTE kollar upp det. Dessutom så börjar det bli lite tröttsamt iom att det har varit så här sedan i aug/sep.

Hon skall skicka remiss till röntgen. Så ska vi ta det därifrån.

Jag berättade att min mamma har haft samma problem i samband med bebis och läkaren blev då lite mer uppmärksam.

Ja ja ja Vi får väl se vart detta leder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0