Fredagsgott

Det här var nog det godaste jag smakat på länge. MMMMmmmmm

Och jag som inte riktigt gillar fisk. Snabbt och lättlagat passar mig perfekt!



Receptet är ifrån en ICA Buffé tidining (länk)

Enkel fisk- och skaldjursgryta

  • Svårighetsgrad: Medel
  • Portioner: 4
  •  

    Ingredienser

    Gör så här

     

    1. Skala potatisen och koka den mjuk under lock i 3 dl vatten. Ta upp potatisarna, men spara kokvattnet i kastrullen.
    2. Häll i hummerfond och crème fraiche i potatisvattnet.
    3. Skär fisken i ca 3 cm stora bitar. Låt sjuda i såsen under lock 5-6
    minuter tills fisken är klar. Blanda ner sugarsnaps, kräftstjärtar eller
    räkor. Tillsätt den kokta potatisen. Låt alltsammans bli varmt.
    4. Tillsätt hackad dill och 1 krm pepparmix. Garnera med dillvippor. Servera grytan med bröd och citronklyftor.



    bild hämtat från Ica.se


    Kommentarer
    Postat av: Fiffi

    Åh!! Det där skall jag göra till middag imorgon! Ser supersmarr ut!

    2011-04-08 @ 22:41:35
    URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/
    Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

    Ser supergott ut! =)

    kram

    2011-04-12 @ 07:33:46
    URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0