Tappa fotfästet

För ett tag sedan köpte vi en ”baby Art” grej vi skulle göra en gipsavgjutning av bullen.

 

Den har stått på köksbordet i ett par veckor nu och vi ”ska alltid göra det imorgon…”

Hur som haver igår gjorde vi det, eller ja försökte i alla fall.

 

Det var kallt att få gipsremsorna på kroppen. Det var mest obehagligt till en början. Efter en stund när det började stelna och vi skulle lägga på andra lagret så kände jag hur jag fick lite panik. Andningen blev häftigare och jag kände det som att jag inte fick nån luft. Jag ville ju inte förstöra den men jag tog djupa andetag och var tvungen att sätta mig på badkarskanten. Jag känner hur jag blir kallsvettig….

 

Sen vaknar jag av att jag ligger på golvet och Freddan drar i mina ben. Jag har ont i knät och huvudet men frågar vad det är för dag. Jag fattar ingenting. Det tar ett par sekunder innan det går upp ett ljus. Jag har svimmat!

 

Det är första gången nåt sådant händer. Visst har man blivit lite snurrig, drabbats av yrsel fått blodtrycksfall men så här…?

 

Usch, va hemskt det var. Chocken av att jag svimmat var hemsk. Bebisen rörde sig ganska snabbt därpå och jag ringde specialförlossningen för att se om det kunde vara nåt farligt.

 

De rekommenderade mig att dricka något och sen gå och lägga mig. Sagt och gjort, så blev det. Idag är jag trött och jag känner att energin är väldigt låg. Det blir en dag i skalmans anda.


Kommentarer
Postat av: Mamma Lena (blivande Mormor)

Nämen, usch!

Va' obehagligt!!

Men nu gör Ni inte så mer, eller hur?

Kram

2010-09-07 @ 09:10:21
Postat av: Ann-Sofie

Men stackare! =( Du får ta det försiktigt!



KRAMAR!

2010-09-07 @ 19:01:55
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Men lilla Larsson, så får man inte göra. Aja baja, nu blir det vila och så får du ringa Emelie så får jag pyssla om dig....

2010-09-07 @ 21:56:19
Postat av: Carolina

men va sjuttan! Pratar jag så mycket i telefonen att du inte får en syl i vädret! Med tanke på att du inte nämnde det här! Fy vad hemskt, och va skönt att du/ni inte skada er =( Ta det lugnt nu, inga utsvävningar! Kramar

/Syster

2010-09-09 @ 12:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0