Sleten men o så vacker, ha ha ha!

För en tid sedan fick jag många kommentarer om magen och att jag inte gått upp mycket i vikt utan att det ser ut som om det endast är magen som växt. Nära vänner som främlingar påpekade hur fin jag var som gravid. Det var helt fantastistiskt att höra.

Nu på sluttampen så hade jag verkligen inte förväntat mig att det skulle hända igen. OK, för att vara ärlig så var det inte jag som fick kommentarerna utan min mage (som sambon så fin uttryckte det).

Efter att ha räknat minuter, kollat på en massa tv serier, diskat, tvättat, lagat mat och allt annat man hinner när man är hemma så fick jag även sytt min amningskudde. Insåg mot slutet av stoppningen att jag saknade lite vadd. Regnet öste ner med olika intervaller så jag kunde aldrig beräkna när/om jag kunde ta mig ut ur lägenheten. När Freddan kom hem åkte vi till Tyglagret. Där hittade vi vadd och den första kommentaren om hur fin min mage var.

Fortsatte mot Coop och i kassan fick jag världens leende från damen framför. Jag kollade över axeln för att se om hon kände nån bakom mig men där var det tomt. Hon fortsatte att le och jag tänkte att det måste vara en av mammas kompisar. När vi sedan plockade våra varor sida vid sida så sa hon: - Ville bara säga att du har en jätte fin mage, så vacker!

Här var jag osminkat och sleten i mysbyxor och fick motta två fina kommentarer under en väldigt kort tid.
Oj oj, man kanske ska ta sig ut mera. Jag känner mig så fin :P

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Åh vad mysigt och det är ju helt underbart att få känna sig fin så här dags. =) Folk är nog lite rädda för att fälla kommentarer här men blickar har man ju fått. =) Förresten har du inte lite bilder på dig så man får se. Man blir ju nyfiken. =)

Kram!

2010-09-18 @ 09:06:40
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Helena

Visst är det härligt med såna kommentarer! Jag fick en igår att "du har ju inte gått upp någon annanstans än på magen" me like :-) (nu haaaar jag nog det, för bebis väger inte de 17 kilon jag gått upp men det kanske inte blir såå mkt kvar :-) )



Och japp, vi kommer nog längta efter den här lugna tiden om ett par veckor, när man står där med läckande bröst, stående för att man inte vill sitta ner pga stygn och en unge som man inte fattar VAD den vill haha :-)



kram

2010-09-18 @ 11:06:10
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: Zazz

Jag hittade en tråd på familjeliv där du ville ha gravid-bloggar att läsa. Jag är ensam och gravid med två barn sen innan. jag är nu i vecka 36, 35 plus 0 i dag.. jag har bloggat sen starten.. här är min adress http://lifeloveandhope.blogg.se Hoppas du vill läsa den.. mvh Zazz

Jag heter Sandra och är 28 år gammal

2010-09-18 @ 22:56:11
URL: http://lifeloveandhope.blogg.se/
Postat av: Cattis

Ohh, hittade din blogg nu! Du är i samma vecka som mig. SPÄNNANDE!! :)

2010-09-19 @ 12:18:42
URL: http://theworldbychu.blogg.se/
Postat av: Cattis

Men halllå, nu ser ja ju de när ja läst din blogg vi har samma bf också ;)

2010-09-19 @ 12:24:54
URL: http://theworldbychu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0