SD

Hittade nedanstående på FB och jag tycker att det är sååå bra.

Jag har själv med splittrad genhärkomst ifrågasatt var SD drar gränsen. Min biologiska pappa var spansk, min mamma är andra generationens invandrare och jag är således 50% spansk, 25% tysk och 25% svensk. Är jag svensk? Har jag rätt att leva och bo i Sverige?

När min kompis pluggade till lärare så sades det att de inte skulle använda ordet invandrare utan nysvenskar. Det tycker jag också är fel. Jag har bott i England i flera år och ville absolut inte vara nyengelsk men det betyder ju inte att jag inte ville bli integrerad i deras samhälle eller rättat mig efter deras regler och lagar eller känt mig mindre accepterad.

Nä, vi lever i en multikulturell värld och ska vara glada för mångfalden.

Din demokrati är grekisk.
Dina siffror är arabiska.
Din pizza är italiensk.
Din moped är japansk.
Din choklad är colombiansk.
Dina kräftor är turkiska.
Din skjorta är från Hawaii.
Din freestyle är koreansk.
Din hund är utländsk.
Dina bananer är från Afrika.
Din parfym är fransk.
Din matta är persisk.
Din mobil är finsk.
Din öl är dansk.
Dina semestrar tillbringar du i Spanien, Grekland, Thailand, TUNISIEN eller MAROCKO. Kanske Iran.

Och du klandrar din granne för att han är utländsk!

De bästa av allt är att din kung är halvfransk, och din drottning är halvtysk- och brasse.
Och alla som kom på 60 och 70 talet, de har byggt upp halva SVERIGE.


Kommentarer
Postat av: Cattis

Hehe tack tack! Ända som är gjort är väl hedern. Färgerna runt om är ju inte svårt att göra! Brukar ta hjälp av design sidor jag :D Sen finns de ett bild program som heter Paint.Net lite lättare än Photoshop. Tänkte om du ville börja med nå enklare ;) Tror du att du får tidigare eller går du över tiden?? Tänkte eftersom vi har samma dag ;)

2010-09-20 @ 13:59:32
URL: http://theworldbychu.blogg.se/
Postat av: Helena

jo tack.. :-) jag skrattade inte när det hände men efteråt skrattade jag lite.. särskilt när vi kom på det där med tråden.. bläääää - måste ju sett helt galet ut med en höggravid tjej som jagar en liten vit kisse runt halva lägenheten haha.



Bra inlägg ovan.. fattar inte hur folk kunde rösta på SD! ALLA har vi något band till ett annat land, tror dessutom inte Jimmy Åkesson bangar en kebab dagen efter en fylla - undrar vad han säger om den maten eller den som gjort den..? Vet att jag läste nån skitbra liknande historia när jag var liten och man hade temadagar i skolan.. kommer inte ihåg hur den gick men det var lite i samma stil som det du skrev ovan..



kramis

2010-09-21 @ 09:20:13
URL: http://tausert.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0