Föräldraledig och krämpuppdatering

Usch, jag är lika dålig på att vara föräldraledig som att vara arbetslös. Efter ett par timmar utan nåt att göra så blir jag såååå uttråkad och rastlös. Med nästan samma ekonomi som när man är arbetslös så är det ju ingen bra idé att springa iväg och shoppa vilket annars är ett bra tidsfördriv.

PÅ tal om att spring....
Tyvärr sätter ju fysiken sina gränser för vad som är möjligt också. Små korta steg i väldigt långsam takt är väl det som kanske skulle kunnas likna vid motion.

Kommentarer om att jag borde njuta av denna tid när lugnet finns undanbedes då jag VET och FÖRSTÅR att jag senare antagligen kommer att vara väldigt frågande inför min egen rastlöshet när jag utvilad utan måsten endast behövde lyfta kontrollen för att undvika reklam som dagens värsta måste....

I natt vaknade jag och hade bra ont i mina handleder. Detta är nu nästan borta då de endast ömmar. Häromdagen hade jag ont i knäna, speciellt det ena. Det kändes som om det var svullet. Fingrarna och dess leder är fortfarande ömma. Jag skyller allt på vatten = svullnad och hoppas att det ger med sig när min kropp betår av en....

Nu ska jag återgå till att fortsätta sortera min pappershög.

Yay!!!



Kommentarer
Postat av: Sara (jag)

åh vad jag känner igen mig ! Jag är lika dålig jag på att göra ingenting... en dag eller två absolut,.. men sen är jag hopplös att ha å göra med... Tur då att man kan pula med bebiskläder, och annat som "måste" göras,... igen.. =P

2010-09-21 @ 13:20:35
URL: http://sholmen.blogg.se/
Postat av: Helena - bf 28/9

usch då, blir man sååå rastlös?? jag är ju bara inne på min andra dag än och har gjort massor idag... vila var det ja.. :-)

Sitter o försöker motivera mig till en liten promenad för att få lite luft och ljus..



Kan varmt rekommendera nåt handarbete. Har köpt en liten julstrumpa till bebis som jag tänkte brodera (har inte börjat än dock haha). Tänkte jag ska prova lite virkning oxå.. slå på en film och bara börja :-)

kram

2010-09-21 @ 13:31:29
URL: http://tausert.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0