Hos Barnmorskan v 38

Blodtryck: 102/64
Vikt: 73,5 kg, (300 gram ökning sedan v 36, totalt +14,5 kg)
Mage (SF): 34
Bebis: 125
Glucos 5,8
Järn (Hb) 125

Huvudet är fortfarande ruckbart men bebisen ligger nedåt i alla fall. Mitt SF mått var detsamma som för två och en halv vecka sedan. Barnmorskan påpekade sist jag var där att det kanske inte kommer att ändra sig så mycket till nästa gång pga av att magen sjunker ner lite. Allt är egentligen likadant som när jag var där sist.

Om det nästa vecka fortfarande står still så ska jag på tillväxtkontroll. Jag är inte orolig iom att är det nåt som skulle vara galet så kollar de ju upp det, vilket känns bra. Bebis rör sig och håller igång precis som vanligt och hjärtljuden är kraftiga som tidigare. De är långsammare än förut men det är tydligen så det går till...






Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

hihi nu börjar vi glida ifrån varandra på mätningarna. Mina är ju helt från mina vanliga värden. Trots det säger bm bra bra. =)

Kram!

2010-09-17 @ 23:55:07
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0