En mamma & en pappa!

Idag börjar v 38 (37+0). 92% av alla barn föds mellan v 38 och v 42 så man kan väl säga att med ganska stor sannolikhet så är bebis här inom loppet av en månad. Jag vet att jag tidigare under graviditeten tänkt:

 

-Jag undrar hur det känns att vara i v 30

-Jag undrar hur det känns att vara i v 35

-Jag undrar hur det känns att vara i v 38

 

Nu undrar jag hur det kommer att kännas att vara i vecka 40 och säga att bebis är beräknat på söndag och inte behöva ge en närmare förklaring med datum utan PÅ SÖNDAG!

 

Nu kanske vi aldrig kommer dit utan bebis kanske tittar ut tidigare…

 

Jag vet i alla fall att jag trodde att det skulle kännas annorlunda mot hur det känns, varken bättre eller sämre, bara annorlunda.

Lånade hem Annas profylax DVD från biblioteket häromdagen och hittade ett fint citat i den medföljande boken: 

”Det är inte ”bara” ett barn som ska födas utan även en mamma och pappa.” - Innan du föder av Anna Wilsby

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej!



Vad roligt att hitta dig här i djungeln, har letat lite efter någon som kläcks ungefär samtidigt som mig men bara hittat antingen väldigt väldigt unga och/eller från helt andra delar landet. Jag gick in i v37 idag (BF 10-10-10: eftersom vi vet att dom där små håller sig till spikat datum =), så du är en vecka längre gången än mig.



Tack för en ärlig och bra graviditetsbeskrivning, det känns som att vi tänker ganska likvärdigt ang. mycket. Roligt att läsa!



Hoppas att allt går prima för er!

2010-09-13 @ 19:09:30
Postat av: Ann-Sofie

Jag känner samma sak. Iblnad känner jag att det är var ju enklare än vad jag trodde och ibland känner jag att fan, att det skulle vara så här jobbigt trodde jag inte. Ha ha verkligen från dag till dag. =)

2010-09-15 @ 14:51:22
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0