En händelserik dag

Strax innan lunch kom mailet som jag väntat på väldigt länge. Yttrandet hade kommit in till DO som vidarebefordrade omgående.

Jag hade naturligtvis inte väntat mig att det skulle var positivt och att de "hands up" ber om ursäkt och håller med om allt som jag skrivit i min anmälan men jag blev ändå förvånad över deras kommentarer.

Jag kommer inte att gå in på detalj nivå i ärendet men de bestrider självklart att anledningen till att jag inte fick jobbet skulle ha varit att jag var gravid utan att en annan person var bättre lämpad.

Nu är det min tur att inkomma med synpunkter på deras yttrande...

Jag har ingenting att dölja och jag har absolut inte hittat på så mycket som en kommentar i kommunikationen mellan mig och företaget vilket gör det väldigt enkelt för mig att sakligt ge min syn på saken.

Uppdaterar när nästa tur infinner sig.

Vid lunch blev jag grundlurad och mina kollegor hade fixat en "Babyshower" för mig. Det bjöds på lunch och bullen fick presenter. De gjorde även det obligatoriska gissandet... två tredjedelar trodde att det skulle bli en pojke.

Efter Babyshowern var det dags för fika med samtliga på jobbet. De hade en avtackning för mig...
Inte bra när jag har gravidhormoner :) Fick ett fint tal från min chef, tårta, presenter och blommor. Personalchefen tackade för min insats och hoppades att vi skulle ses igen efter min föräldraledighet. Jag vet att de inte kan "skapa" en tjänst men jag hoppas att de hör av sig så fort de vet något.

Nu är det snart slut. På onsdag lämnar jag nyckel och skrivbord. One down, two to go....!





Present till bebis



Blommor



Present till mamman!


Kommentarer
Postat av: Mamma Lena (blivande Mormor)

Ååååh, va' härligt med så goa arbetskamrater!!!

2010-09-14 @ 07:41:49
Postat av: Helena

Vad fint av kollegorna att ge presenter!! Håller tummarna att det öppnas en tjänst där sedan när du vill börja jobba igen.



kram

2010-09-14 @ 10:49:45
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: Ann-Sofie

Men gud vad gulligt av dem!! =) Jag fick inget alls och då har jag ändå varit på mitt jobb i 2,5 år. =( Blä på dem!

2010-09-15 @ 14:49:26
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0