Bakelser & Film

Efter jobbet i fredags hade Freddan och jag bestämt att gå på bio. Vi tog en fika innan som blev både större och mer innehållsrik än tänkt. Le pain Francais har ju ploppat upp som en café kedja lite överallt och har bra utbud för både mackor och bakelser. Vi upptäckte halvägs igenom  "vitamindryckerna" att de nyss gått ur datum. Detta resulterade i ny dricka och varsin bakelse. Gissa vem som fick den största....? Gratis är gott, tack, tack!

Biofilmen blev the American. Kanske inte den bästa filmen... Började med en scen från Dalarna och fortsatte sen i en typ av klassisk agent anda. Hemliga möten, samtal i tlf kiosk och pang pang i en Italiensk småstad. Men vad handlade den om egentligen? En del meningslösa frågor fanns kvar efter filmen och jag kände inte att mitt filmbehov var mättat.



Att vara gravid i slutet av v 37 och sitta i en fåtölj utan direkt möjlighet att resa sig under en längre tid är inte att rekommendera. Då har jag ändå inga kisseriproblem, ont i bäcken eller liknande men det hela är obekvämt och man tänker på annat än filmen. Det gick mot förväntan jättebra men det är nog det sista biobesöket innan bulle blir bebis.

 


Kommentarer
Postat av: Helena

men vad kul! Min man o bror föreslog att vi skulle gå o se the american i helgen med men jag hade så förbaskat ont i höfterna i fredags att jag stoppade det :-)

Skönt att jag gjorde rätt då, det var jobbigt nog att sitta i tv-soffan och kolla Stieg Larsson :-)



Har mailat dig om lösenordet.

kramis

2010-09-12 @ 10:28:38
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: Ann-Sofie

Åh vad gott gott gott det ser ut!! =) mmmm....

ska fika imorgon, så något sånt måste jag prova. =)

2010-09-15 @ 14:52:13
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0