Att åka kommunalt...

...är något som jag gör varje dag. Tågresan tar endast 8 minuter och det är helt ok att stå den lilla stunden men självklart vill jag ju sitta om möjligt.

Däremot så vill jag inte sitta på någon annans bekostnad. Utan att tänka något nämvärt på det så har man ju många ggr gett upp sin plats till en person som sett ut att behöva den bättre. Gammal, gravid, med kryckor eller liknande. Nu när jag själv är i den situationen så är jag förvånad att inte fler erbjuder sin plats när de ser att man står med stor bulle...

Jag själv har lite svårt för att vara den "i behov av" någon annans plats. När jag går på tåget och det är fullt så ser jag otroligt upptagen ut. Håller mig i en stolpe och har väldigt viktiga saker på min telefon att kolla på.

Skumt det där! Tycker att man ska ge upp sin plats till bättre behövande men kan inte acceptera att jag skulle vara en av dem....


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Ja jag blev också förvånad när jag varit på bussen hur få som reser sig upp när man ser ut att nästan vara döende och änå ingen som reser sig. Jag blir otroligt tacksam dem få gånger det hänt.

Kram!

2010-09-10 @ 11:11:50
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0