Är det på G?

Klockan 8,00

Vaknade 02,23, gick på toa och upptäckte att det var lite ljusrosa i trosorna. Igår under dagen och eftermiddagen började slemproppen att lösas upp så jag anade att nåt skulle vara på gång. Hade förberett med trosskydd mm.

Sammandragningarna började ungefär en halvtimma senare och höll sig relativt regelbundna på mellan 6-7 minuter. När klockan blev 4 ringde jag till förlossningen och de tyckte vi skulle avvakta tills värkarna var tätare.

Den ljusrosa färgen har nu gått över till mörkare men det är inte rent blod. Freddan har åkt iväg till affären för att köpa lite proviant utifall att det bär av till förlossningen under dagen.

Det konstiga var att när jag legat i sängen på sidan så var värkarna mycket starkare och växlade mellan 6-10 minuter. Nu när jag har gått upp så är de mycket milda och jag vet inte ens om de kan kallas värkar längre.

Vi får se hur detta utvecklar sig, spännande, spännande :)

Kan det vara idag som vi får träffa vår bebis?

Klockan 14,15

Fortfarande hemma... När jag står eller ligger så gör värkarna så sjukt ont medan när jag sitter så är de helt ok.  Pratade med förlossningen igen vid 10.  Jag undrade om jag skulle vila för att samla kraft eller röra på mig för att sätta igång det mer. Jag fick rådet att göra det som känns bäst så nu halvsitter jag i soffan iom att det är näst intill omöjligt att ligga.

Nu väntar jag på lasagne för att maximera kolhydratintaget. Hungern är väl inte den bästa men det krävs ju full energi om man ska orka det som komma skall. Tyvärr kan det hålla på så här i dagar menade en av sköterskorna på förlossningen. Nu har det i alla fall varit 4-5 minuter mellan värkarna men jag tycker fortfarande att de är möjliga att uthärda och vill därför inte åka in än. Vill absolut inte åka in för att sitta där och göra samma sak som jag kan göra här fast med alla hemmets bekvämligheter eller äännu värre, bli hemskickad...

Klockan 17.00

Värkarna börjar tätna och bli mer intensiva. Badet stjälpte mer än det hjälpte. Vi åker in om en liten stund. Om inte annat så för att se att bullen mår bra. H*n har ju trots allt varit med om värkar under en lååång tid nu.



Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad spännande!!!! Här händer inget så jag kikar in hos dig istället :-)



KRAAAM o lycka till!!! :-)

2010-09-28 @ 20:31:07
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: Emelie

Heja heja. Tänker på er hela tiden. Ni är bäst, kör hårt nu och se till att jag också får vinns på datumet. Du fick ju vinne med mig=)

Puss och kram lilla mamma och lilla pappa

2010-09-28 @ 20:49:58
Postat av: Maria

Spännande!! Hoppas det är på G o att allt går bra! Lycka till!!!

2010-09-28 @ 21:01:44
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com
Postat av: Mamma Lena (blivande Mormor)

Har precis kommit hem från spelningen... och läser på Din blogg... Jag hoppas av hela mitt hjärta att Du just nu har det så bra det nånsin bara går...

Jag har tänkt på Dig hela kvällen, och gör det fortfarande!!

JAG ÄLSKAR DIG! Min underbara Dotter Nr.1

Kramar från Mamma

2010-09-29 @ 00:46:00
Postat av: anouk - NuFörvirradSmåbarnsmor

åååååååååh lycka till!:D Fast jag e lite efter.. har den kommit??!?!?:D

2010-09-29 @ 23:04:35
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0