Hos BVC

Oliver har fortsatt att spy i samband med matning. På barnakuten gjorde vi ultraljud på magmunnen som visade sig vara OK trots detta tror BM att det kan ha med det att göra. Hon sa att man kan operera för att få bukt med det men att detta endast görs om bebisen inte ökar i vikt. Oliver ökar i vikt men inte så mycket som han ska. Det är ju otroligt svårt att få honom att öka om han inte behåller det han får. De har som mått att bebisarna ska öka 250 g i veckan, Oliver hade lagt på sig 130 g sen förra veckan. Han har gått upp 300 g sedan födseln. Om han inte slutar spy så ska vi testa flytande Gaviscon :O

Efter mjölkstockningen så har det blivit kvar en kula stor som en vinddruva. Jag har använt nässpray för att bättra på utdrivningen av mjölk samt masserat i samband med amning men kulan är fortfarande kvar. BM undrade om jag haft den tidigare alltså innan graviditeten men det tror jag inte. Jag märkte ju den i samband med mjölkstockningen. Om den inte försvunnit inom en vecka eller två så vill hon att ja ska göra mammografi.

Det ena efter det andra....


Kommentarer
Postat av: Emmy



Usch vad jobbigt för er och lille Oliver. Hoppas att det blir bättre och att han slipper Gaviscon. När ska han vägas igen?

2010-10-27 @ 16:57:33
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Helena

åh vad ni har det jobbigt!! Hoppas att det löser sig!

Har en knöl i mitt ena bröst sedan typ 10 år, har kollat upp den med mammografi, ultraljud och så tog de vävnadsprov. Det visade inget. Jättebra att de vill kolla upp den! Själv fick jag jaga läkarna för att få göra undersökning.. Maila mig om du har några frågor om undersökningen, vet hur jobbigt det känns att behöva gå igenom den.. :-(

kram

2010-10-27 @ 19:00:56
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: Maria

Men usch vad jobbigt... =( Tänker på er o håller tummarna att lugnet infinner sig hos er snart!

2010-10-28 @ 10:28:59
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0