Ersättning eller inte...

Jag har läst en del bloggar om ersättning, flaska med mera. För oss har flaskan och ersättning varit guld värt. Amningen har fungerat OK från start men inte varit helt hundra. Pga såriga bröstvårtot och mjölkstockning så fick jag inte ut så mkt från början men gav mig f*n på att det skulle funka. Iom att Oliver, pga detta, inte fick i sig tillräckligt mycket så började vi med ersättningen. Dels som komplement efter varje amning och vid ett helt mål. När Stockningen släppt och Oliver blivit starkare tog vi bort kompletteringen men har nu fortsatt med ett mål ersättning.

Jag var lite skeptisk i början då jag var rädd för att han skulle krångla vid bröstet pga att han får i sig ersättningen lättare. Så blev det aldrig och självklart var prio ett att han skulle få i sig tillräckligt mycket mat. Idag så är jag jätteglad att vi har det. Fyra kvällar i rad så har Freddan gett ersättning vid 22.00-22.30. Jag har då gått och lagt mig. Oliver somnar gott efter ersättningen och sover från runt 23.00 till kl 03.00. Jag får alltså nästan 5 timmars sömn och Oliver sover också bra.

Den som känner att han "förlorar" på det har varit Freddan då han tycker att han kommer i säng sent inför arbetsdagen dagen efter. När han gav mat mitt i natten eller 23-00 då kunde jag förstå det men nu somnar han nästan vid samma tid som innan Oliver föddes. Jag tror att vi tjänar på det allihop. I och med att jag får mer och bättre sömn så är jag en helt annan människa på dagtid, jag orkar mer.

Tummen upp för ersättning :)



Efter att ha testat olika flaskor och nappar så har denna visat sig vara bäst. MAM anti-kolik med napp nummer 1.



Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Får jag fråga hur mycket ersättning du ger vid ett mål. För när jag pumpar så räcker inte 100gram .=(

2010-10-30 @ 13:28:13
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

Får jag fråga hur mycket ersättning du ger vid ett mål. För när jag pumpar så räcker inte 100gram .=(

2010-10-30 @ 13:28:14
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

100ml mena jag =)

2010-10-30 @ 13:28:25
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0