Hos BVC

Idag hade han gått upp 190 gram sedan förra veckan, Yay! Totalt 4430 g & 56.5 cm lång.

Kanske inte låter så mycket men det går absolut åt rätt håll :) Det är 60 g mer än förra veckans viktuppgång.

Jag har haft lite problem med vad jag kan och ska äta under tiden jag ammar. Jag har känt att ja blivit hämmad i min kreativitet, ja som annars bubblar av matidéer och älskar all typ av inspiration och matexperimentering. Jag hade med mig en lista till min BM idag och bad henne kolla om jag uppfattat det rätt.

Detta kan påverka honom:

Ont i magen:
ärtor
bönor
lök (även pulver)
vitlök (även pulver)
äpplejuice
kålrot och annan kål
blomkål
broccoli
glögg och pepparkakor :(

OK - blåbär, äpple (måttligt), kryddstarkt

Utslag:
choklad
apelsinjuice
jordgubbar

OK - Tomat, morot, apelsin, rödbetor, hallon

Allergi
OK - nötter (även jordnötter), rökt lax

Alla saker som kan påverka honom men absolut inte måste påverka honom kommer jag från och med nu att testa en efter en i tillägg till en annars neutral kost så att jag kan få mig en idé om hur Olivers kropp fungerar.



Kommentarer
Postat av: Maria

Oj vilken djungel det är... Man tycker att man har nog att hålla reda på när man är preggo men sen är det ju ännu viktigare - framförallt om han är kinkig...

Jag tror aldrig jag har varit så o-upplagd för färdknäpp som jag är nu haha! Får se hur desperat jag är om en vecka =)

Hoppas din mjölkstockning ger med sig =( Krya krya!

2010-11-04 @ 21:01:08
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0