Följetång mjölkstockning

VARNING FÖR OBEHAGLIGA BILDER OCH INFORMATION!

Mjölkstockningen blev bröstinflammation som senare genererade en bröstböld. I fredags opererades jag och de drog ut 100 ml var ur mitt sprängfyllda bröst.

På uppvaket var jag helt salig och mådde bättre än jag gjort på länge. Infektionen och det tryck som skapades av bröstbölden gjorde att jag snabbt blev väldigt sjuk. Under fredagen försämrades mitt tillstånd och allt var en lång plåga tills det äntligen var dags för op vid 22. Mina blodkärl klarade inte av de kanyler och "dropphållare" som sattes in. Spruträdslan blandat med all annan skit runt omkring gjorde att jag utvecklade jag en ren panikångest. Varje gång de satt in en ny så höll den enbart fför den gången och kärlet brast nästa gång det användes. Jag hyperventilerade och trodde jag skulle svimma varje gång de var dags för nya nålar. Fyra stycken blev det totalt och som tur var hade de satt in en i reserv under narkos utifall att den skulle behövas vilket var fallet. Igår tog det tre stick innan de ens kunde ta ett blodprov för att kolla crp.

Allt har varit en ren och skär mardröm.

Så äntligen fick jag då komma hem idag. Jag ska nu sköta rengörandet av bröstet själv. 4 ggr per dag sprutar jag in koksalt genom en slang i bröstet och drar därefter ut det var som skall ut. Så småningom skall varet bli till vanlig kroppsvätska och dränaget kan tas bort men än är vi inte där. Jag tar en halv dag i taget och hoppas att det läker som det ska.



Det vänstra bröstet var utspänt och det högra ser ut som ett taxöra i jämförelse.



Svullnaden tilltog och så gjorde rodnaden!



Efter operationen!


Kommentarer
Postat av: Emmy



Men guuuud din stackare!!! :(

2010-11-16 @ 09:05:41
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Helena

men stackars dig vilkt elände du gått igenom!! hoppas att du är av med det nu och att det vänder!!

kraam

2010-11-16 @ 21:08:35
URL: http://tausert.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0