Det är svårt att veta vad som är vad ibland

Vi märker ju att det är stor skillnad på Oliver. Han beter sig och låter annorlunda. Problemet är nu att kunna skilja på om det är den utveckling han genomgår som påverkar honom eller om det är magen.

På grund av att mängden ersättning som han får har ökat så har han fått problem att bajsa. Han har varit gnällig och kinkig och ibland helt otröstlig med stora tårar och riktigt gråt. I ett par dagar har vi fått hjälpa honom. Vi har gett det minst 24 h innan vi aktivt hjälpt till och det har alltid varit när han visat tecken på att det inte står rätt till. Med hjälp av termometern så har vi "stimulerat" tarmväggarna och efter ett par minuter så ger det utdelning, och det med besked. Man ser att Oliver kämpar och trycker på men han verkar inte kunna få igång det själv.

BVC barnmorskan sa att det inte skulle skada att hjälpa till att lirka lite. Hon gav oss även rådet att ge honom lite katrinplommonpuré. Jag googlade lite och hittade info som gick helt emot detta och sa att man INTE skulle ge det till så små bebisar. Som vanligt så fanns denna info på familjeliv och liknande forum. Jag litar därmed mer på BVC. Nu var detta ett tag sedan hon sa det och jag nästan tvekar lite på om jag kommer ihåg rätt. Jag ska ringa imorgon och dubbelkolla för säkerhets skull. Jag kan i alla fall säga en sak.

Han tyckte det var otroligt gott :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0