Bröstböld och amning

Sitter och googlar lite info angående bröstböld och tiden efter. Det verkar som om de flesta slutat amma efter operationen. De som jag nämner att de kan tänka sig att föda fler barn men att riskera bröstböldböld igen är uteslutet. Läste om en tjej vars "hål" inte läkt på 11 veckor. Allvarligt, ska jag ha ett läckande hål tills efter jul. Tror inte så. Det är ju som att ha husarrest.

Kommer vi inte igång riktigt med amningen snart så vet jag inte hur länge till jag orkar hålla på.
Nu på kvällen skulle jag testa att lägga honom till bröstet men han fullkomligt vägrar. Han suger inte ens tag i bröstvårtan. Plastvårtan löste det tillfälligt men även denna skrek han åt tills han fatta att det kom mjölk ur den.

Nåt får han uppenbarligen i sig för han slocknar efter bara ett bröst...

Nu är det läggdags, ska upp och pumpa om ett tag.

Amning under natten är inte ens att tänka på med allt krångel. Dessutom behövs mjölken som komplettering under morgondagen.



Min nya vän


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Har läst din blogg ett tag nu o tänkte att jag måste kommentera! Jag vet på ett ungefär vad du går igenom nu.. Fick en bröstböld som skars upp för en månad sen, fy va hemskt det var! Ville bara säga att mitt hål har läkt nu, mjölken har alltså slutat läcka därifrån. Så det behöver inte ta lång tid =) Hoppas allt ornar sig för dej! Kram Lina

2010-11-21 @ 10:45:57
URL: http://www.narvi2blir3.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Ja då han hjälper till så gott han kan liksom. Ändå jag som håller i tutten. =) Men han kommer när det verkligen behövs och hjälper till. Han vet verkligen när jag behöver han och det är så skönt. =)

Annars går det bra. Ska försöka få in ett eget sovpass under dagen men det är svårt på vardagarna. Men tror jag får göra så att jag går upp tidigt då Isak ändå inte sover och sen när han sover får jag ta ett sovpas. Vi får se. Men idag ska jag prova med en promenad med vagnen och låta han sova första passet för natten där.



Förstår din fruktration vid bröstet. Tyckte det var as jobbigt i början när det inte riktigt gick och tänk att ha det fortfarande som du. Hoppas verkligen det blir bättre snart! =)

Kram!

2010-11-21 @ 20:40:26
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0