Amning....

I förrgår kände jag att det började spänna i bröstet igen på samma sätt som det gjorde när bölden var på G. Jag var på tlf igår direkt när amningsmottagningen öppnat men kom aldrig fram. Iom att det var sista penicillin dagen så ville jag inte lämna det. Efter att försökt nå mottagningen under hela eftermiddagen så åkte jag dit istället. Sköterskan kollade på det och var inte bekväm med att släppa iväg mig iom att hon kände att det var spänt och knöligt i förhållande till det högra bröstet. En Läkare kom ner och gjorde ultraljud. Den mörka fläcken som indikerar på vätska hade växt sedan i måndags och han ville sticka ner en nål igen för att se vad det var för vätska. Jag drog en lättnadens suck när det bara var mjölk som kom ut, så vätskeansamlingen är helt enkelt mjölk. Jag får sån panik när jag tänker på att det kan hända igen.

Amningen hänger just nu på en väldigt skör tråd. Jag ska börja dra ut på timmarna mellan amningarna för att tillslut sluta helt, TROR JAG! Det är så jobbigt att ta beslutet att sluta men barnmorskan på BVC samt läkaren jag pratade med igår har sagt att den viktigaste perioden är de första 7-8 veckorna och då har han ju fått bröstmjölk.

Jag väger för mot nackdelar och just nu är allt bara en j***la circus. Mjölk här, pump där och så lite ersättning och så rullar det på.

Om det visar sig under utfasandet att Oliver vill amma så kanske jag ändrar mig men så som det är nu är ohållbart.

Kommentarer
Postat av: Helena

Tycker det är rätt beslut för dig att sluta med amningen! Det är ju så mycket problem för dig med den, man ska inte ha det så som du har haft det ju! Ersättningen idag är väl så pass bra sammansatt att den ska kunna funka bra som substitut för bröstmjölken så jag tror inte det är någon fara heller.

Hoppas att det går smidigt att sluta amma, det fasar jag lite för faktiskt. Rädd att jag kommer få mjölkstockning då igen.. har inte fått tillbaka det sedan första gången peppar peppar och hoppas att det fortsätter så.

kram

2010-11-25 @ 13:53:08
URL: http://tausert.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0