Ömma fötter och tom säck

Lunchade med syrran inne i stan och drog sedan ut på stort shopping tåg men men...

Så svårt det var att prova kläder när man lagt på sig ett och annat. Sprang in och ut med byte av storlekar och tjejen i provrummet tittade lite besvärat på mig. Hade god lust att säga att det är inte lätt att veta sin storlek när man ökar snabbt i omfång.

Ska man kolla på kläder som inte är mammakläder så är det bara att inse att ibland är det en storlek större än vanligt och ibland krävs det till och med två.

Det är väldigt få affärer som ens har mammakläder som del av deras kollektion, såg till min förvåning att Zara hade en klädställning med ett par jeans och skjorta. Tyvärr är det egentligen bara H&M som man kan räkna med om man inte vill ha ett stort ekande hål i plånboken. När jag frågade en expedit i Lindex om varför de hade tagit bort deras mammakläder så fick jag till svar att det nog har att göra med modet som är nu.  Jag skrattade lite och sa att det spelar ingen roll vilket mode det är för det är inte lätt att kommai vanliga byxor.

Jag var på jakt efter ett par svarta vanliga byxor, men det fanns inte. Kollade i tre olika H&M som hade "mama" men det var bara linnebyxor, korta byxor, tights -långa och korta, till och med mysbyxor, alla i svart men inga vanliga, helt vanliga svarta byxor. Det blir väl nätet helt enkelt.

Skrattade gott inombords när jag såg vad som kommit tillbaka - Palladium skor. Senast dessa var på hyllorna gick jag nog i femman, sexan :)


 

Det blev tillslut lite grejer i vart fall...

Inga palladium dock. Från mammakollektionen blev det tights, linnebyxor och en lång skjorta. Hittade två vanliga klänningar som också funkade.

Efter ca fem timmars strosande med ömma fötter satt jag som vanligt utsvulten på tåget hem och funderade på vad jag skulle äta. Det blev mackor med philadelphia, soltorkade tomater, ruccola mm. Yummie, yummie :)



Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jag har tid först den 21 juni, är då i v 26.

Min moderkaka sitter också bak. =)

Så nu ser jag bara fram emot att få känna mer utanpå så sambon kan känna, =)



Kram

2010-05-06 @ 19:58:44
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

skojar du, dem skorna köpte jag i 6an haha!!!

2010-05-06 @ 20:01:45
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: anouk - Gravid

nejd et är riktigt illa att varken Lindexx elelr kappahl har det längre=(

2010-05-07 @ 10:58:24
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Maria

VeroModa har oxå mammakläder, H&M's byxor är för korta till mig så jag har bara Vero att vända mig till - köpte ett par svarta linnebyxor där igår men nä, vanliga svarta såg jag inga...Tråkigt med så dåligt utbud, folk blir ju gravida oavsett vilket mode det är!

2010-05-08 @ 19:43:38
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0