Nu har taftset börjat

För en tid sedan reflekterade jag över fenomenet att ens kropp blir allmän egendom när man är gravid. Nu är det ungefär två veckor sedan magen började synas. Vid ett par tillfällen har nu personer runt omkring mig klappat på min mage och sagt -nu börjar det ju synas, eller liknande.

Hmmm och värre blir det ju…

Jag har inget som helst problem med att mina nära och kära känner och klappar, det är bara kul (i alla fall än så länge). Problemet är när främmande eller väldigt nya bekanta tar sig friheten att röra sig innanför ens personliga ”revir”. Grrrr!

 

Kompisen var så söt för ett tag sedan…

 

-Får man känna?  :)


Kommentarer
Postat av: Helena

visst är det irriterande? man kanske får säga "får jag känna på din mage?" tillbaka haha.. :-)



2010-05-10 @ 15:22:04
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: Ann-Sofie

jag har faktiskt inte varit med om främmande än tack och lov =)

2010-05-10 @ 16:52:21
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: anouk - Gravid

Haha ja håller med. Det där e hemskt. Självklart får nära och kära känna så mkt de vill, men ytlig akollegor osv som hela tiden ska peta kan jag då vara utan. Jag brukar peta tillbaka om jag blir irriterad. Kul o se deras miner:)



Tack för dina gulliga ord:D Ja en kompis kom över med ett litet paket och glass och vi sutrrade lite skit ett tag. så det hjälpte ju. :)



Visst är det så! Jag läser ju många andra bloggar som kommit längre än jag själv och det känns som en evighet tills man ska hamna där de är. Men det gör man ju:P

2010-05-11 @ 09:16:04
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0