Långledigt och skitväder!

Ingen härlig kombination.
Bara två timmar kvar på denna arbetsdag och sen behöver man inte vara på plats förrän på måndag.


Jag ska ta mig en härlig fika med väninnan och träffa min lilla gudson :)


Kollade väderprognosen för de närmaste dagarna och det verkar bli dåligt, värre, värst under onsdag, torsdag och fredag.

Skit.


Vi får väl ta tillfället i akt och göra sånt där man inte behöver vara utomhus, som att titta på barnvagnar till exempel.

Kollar på kompisens kombi/duovagn (vet inte vilken) där hela liggdelen är kompakt utan mjuklift. Pojken är snart tre månader och han har inte mkt plats kvar. Han är normallång så jag använder honom som måttstock.
Min fundering är då hur detta ska gå i vinter. Nu har väninnan plockat bort åkpåse och
tjocka filtar då det börjar bli varmare ute. När vår bebis är i samma ålder så är vi i december då det oftast
är svinkallt och både det ena och det andra behöver knös ner.

Det är ju först vid ca fem månader som de byter från liggdel till sittdel.

Hmmm, hur gör andra som föder i September/Oktober?

Vi har tidigare tittat på Brio Sing.


Kommentarer
Postat av: Helena

INGEN aning. tycker det är en djungel det där med barnvagnar... funderar lite på teutonia mistral - vill gärna ha svängbara hjul, har varit inne på kronan innan men saknar svängbara hjul.. så vi får se.. en kompis till mig har brio sing och är jättenöjd (hennes bebis är 10 månader), jag tycker dock korgen under ser så opraktisk ut, som om det är svårt att nå..

gaaah, måste oxå börja ta tag i det där med att titta..

kram

2010-05-12 @ 12:44:57
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: anouk - Gravid

Vuis ka köpa en beggad brio sing. Tycker den verkar toppen. och att man kan klicka på brio primon e ju perfekt för slöa mamma-armar. :D

2010-05-12 @ 14:07:47
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej! Hittade din blogg genom en annan blogg och skriver en liten kommentar =) Jag ska ha bebis den 14/9 och vi kommer nog köra på en olivgrön Brio sing. Har hört mycket bra om den och jag tycker liggdelen verkar ganska rymlig trots att vagnen är ganska nätt! Men det är ju en hel djungel...

2010-05-12 @ 14:41:20
URL: http://narvi2blir3.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Själv har jag en begagnad stor liggvagn. :-) Känns också tryggare och bebis kommer högt och nära mig. :-)



Sen kommer vi köpa en liggvagn med mjuklift tror jag. :-) Eller så skiter vi i liften. Men sen har vi sett vissa som den du har på bild som finns som erbjudande men då kommer vi ha 2 liggvagnar. :-) hihi. Men Annars får man ju bara låta ligga ligga hemma och sen sälja hela grejen när man inte behöver den. Vill ju ha syskon tätt och då behöver vi ändå en syskonvagn och då kan man skriva att liggen är oanvänd, kanske man får bättre för den =)



Nja väl inget spec så där, hänger i en malmö tråd sen ett tag tillbaka sen är där en tråd som jag gilar för bf sep/okt 2010. :-) och så hänger jag i en september tråd fast jag är beräknad 1 okt. :-)



Mest i dem med några andra enstaka med. =)

Kram

2010-05-12 @ 15:25:23
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0