Konfirmation

Dagen D för den lilla. Syster 1, moster och jag var lite oroade att den speciella mannen skulle ta plats vid en mikrofon även i kyrkan. Vi hade berättat för de flesta som inte var med under gårkvällen. Han sa några ord under slutet av konfirmationen men idag var det lättare att hålla sig för skratt. Freddan spelade in hans tal så om det är nångång jag känner mig nere så är det bara att plocka fram inspelningen ha ha ha.

Lilltjejen skulle sjunga solo i kyrkan mer än så visste jag inte. Handsvetten blev värre och värre desto längre tiden gick och sen när hon gick upp på scen var det fantastiskt. Inte ett öga torrt. Inte nog med att hon sjöng solo inför flera hundra hon spelade gitarr också. Jag blev stolt och rörd. Jag kan säga att med min scenskräck så skulle jag aldrig göra det där.

Det var faktiskt ovanligt underhållande i kyrkan, troligtvis för att det var någon typ av "estetkonfirmation". Trots detta blev det bland bara tvugnet att ta till fyra i rad på Iphone'n.

Fikat efteråt var lyckat och tårtorna var väldigt uppskattade. Jag tror att systern blev glad för presenten :) Kuvert efter kuvert innehöll x antal hundralappar och jag frågade va hon skulle använda pengarna till.

-Köpa en biljett till Pier Pressure, blev svaret.

Lyckan var gjord. I det sista kuvertet låg nämligen presenten från mig och Freddan...

...en biljett till just Pier Pressure, hi hi hi!




"Halleluja" Fingerspel och solo med gosskör




B&W



Nattvarden



"Tur man har Iphone!"



Det gick i vitt



Så här glad blir man för en present :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken helg! Och vilka fina bilder. Känns som 100 år sen man konfirmerade sig.... Inte riktigt - men 15! Jisses!

2010-05-09 @ 22:55:42
URL: http://mariasbebisblogg.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

oj vilka festligheter, och tårtorna såg verkligen goda ut. =)



Lät ska jag ha smörgåstårta om vi döper vår son. =)

Kram

2010-05-10 @ 10:33:15
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Lena (Mormor)

Måste säga det igen;

TACK, Du Underbara Dotter, för Din hjälp!

Jag hade inte fixat det utan Din hjälp!!

Kramar i massor!!

Nästa gång gör vi "röror" till bakad potatis!

2010-05-10 @ 10:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0