"Konfafest"

Ungdomarna bjöd på underhållning och ett par frivilliga pensionärer hade lagat paj till ett par hundra.

Finaste tjejen var på plats med halva tjocka släkten. Diplom till 'Årets rockbrud' delades ut. Jag undrar vem som fick detta...

Syster 1, moster och jag fick och ett hysteriskt skrattanfall som inte var av denna värld. Jag hade ren och skär träningsvärk efteråt. När kvällen når sitt slut stiger en ensam man upp på scen. Han är föreståndare eller liknande för kyrkan. Det var någon speciellt (underdrift) med denna man och vi alla som på ett klockslag tappade allt. Det är väldigt roligt när det blir så men usch så jobbigt. Det finns ju liksom ingenstans att ta vägen. Ibland kom det små pip från en av oss som gjorde att de andra satt och skakade ja rent av studsade på stolarna. Oj va hemskt men kul var det.



Syster hade införskaffat en ny coctaildress för kvällen. Finast av de alla stal hon showen :)



Stolt mor och vacker dotter



Jag med kvällens plattade hår och guldig syster



Freddan tittar upp



Underhållning



Syster blev vald till 'Årets rockbrud' *stolt*



Kvällens efterrätt skulle föreställa kladdkaka. Troligen så hade någon gjort en miss i köket. Visst ska kladkaka va kladdig men inte sjutton ska den vara lika rinnande som en smet. "Koblajan" fick stå men lappen var fin. En sådan låg under allas fat, med olika fina ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0