Hos bm

Var hos bm igår. Jag hade gått upp 4 kg, ligger nu på 63 kg. Egentligen gör man inget speciellt innan v25. Jag frågade om jag fick lyssna på hjärtat och det var helt ok. Först hörde vi bara mitt men sen kom det. Hjärtat slog som en galopperande häst, det gick i 145.

Såååå härligt. Först när hon letade, och letade OCH letade så kände jag handsvetten komma men sen du-du-dunk, du-du-dunk, du-du-dunk.

Barnmorskan var så rolig. Ny igen, jag har träffat tre olika och så kommer det nog fortsätta "min" barnmorska ska va ledig under en längre period i sommar. I alla fall, bm undrade hur det var på UL. Hon hade nämligen aldrig varit på ett sådant. Ingår inte det i utbildningen, så man vet vad personerna man har med att göra har gått igenom?

Hon frågade sen om vi såg vilket kön det var. Hon hade så svårt för att säga namnet på det kvinnliga könsorganet. Jag tror hon snubblade på ordet tre gånger. Första gången kom det, öh öh vagina, sen blev det, om bebisen har en snopp eller har en öh öh öh, är en flicka. Ha ha ha, en barnmorska som inte vet hur hon ska säga bebisens könsorgan, vart ska det här sluta?


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Vad bra! =)



Jag har hört av en kompis att det ska vara det bästa stället att ha moderkakan. =)

Tack för infon! =)



Ha ha jag tror inte familj och vänner kollar där hihi men jag kan ju dela med mig till er som läser med =P

Jag har bestämt att jag bara ska köpa i 62 och 68 nu, inget mindre och sen har jag ju kläder i källaren som ska gås igenom.



Ja visst köpte jag söta kläder hihi. Fast pyjamasen var ju neutrala, grönt och gult funkar till båda coh björn överallen funkar ju med till både och hihi. Tyckte dem hade mycket fint på Ellos men nu blir det ingen mer shopping för tillfället! hihi jo ett paket till som kommer men sen blir det stop för tillfället. =)

Kram



2010-05-08 @ 09:52:03
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: anouk - Gravid

hahaha

2010-05-10 @ 09:48:07
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0