Traditionell torsdags mat

Nu får man ju börja lära sig de svenska traditionerna så att man kan föra vidare den svenska kulturen till barnet. Här ska det lyssnas på dansband, bära likadana joggingdresser, campa i husvagn och äta ärtsoppa med pannkakor till efterrätt OBSERVERA att detta endast får ätas på torsdagar.

Nä ha ha ha, denna unge lär liksom mig bli en multinationell liten människa. Dock med lite mer utspätt DNA då pappan är helsvensk (eller ja öbo).

Jag har idag för andra gången i mitt vuxna liv ätit ärtsoppa, och det var faktiskt gott. Det kan vara graviditeten som spökar men jag tror att mina smaklökar ändrats med tiden. När jag var liten tyckte jag inte om sill, lax, rödvin (nähä) eller sushi, vilka jag nu älskar.

     
 
       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0