Telefonförsäljare

Det är ett nummer som har ringt till oss varje dag 1-2 ggr per dag i ca 2 veckor. Jag brukar alltid kolla upp numret. Ringer INTE tillbaka då det finns de bolag som debiterar när man ringer dem.

I alla fall...

...denna gången är det 0850 112 030. Jag sökte på google och hitta lite sidor som vemringdedig.se och liknande. Det var en donna som skrivit en kommentar och berättade hur dem brukar göra i deras familj:

När en telefonförsäljare ringer så svarar alltid maken, antar att abonnemanget står på henne för hon sa att när försäljaren frågar efter henne så säger han -ett ögonblick eller vänta lite. Sen blir alltså den här telesäljaren hängande i luren lyssnande till nyheterna eller vad som nu är på på TV'n. Sen sitter de där och gottar sig för tydligen så kan inte bolaget som ringer lägga på från sin sida. Ha ha ha, det här kanske är nåt att testa :)

Själv skiter jag i att svara. De gånger som jag kan se vem som ringer typ när samma nummer ringer konstant.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Ha ha det är också några jävlar som ringer mig, svarar in på 08 nummer för jag vet att det är säljare. =)

2010-03-21 @ 13:35:23
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0