"Se upp, graviditet ”smittar” på jobbet..."

Skriver Helena Utter på Aftonbladets Wendela http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6828777.ab

Detta stämmer mer än väl på min arbetsplats. 5 st ska ha barn i juli. Hur går det till? Vd´n undrade om det var dåligt på jobbet runt november.

Det som jag tycker är lite anmärkningsvärt är att det knappast kan ha "smittats" mellan dessa. Det är ju ofta så att man inte berättar det förrän man passerat de första 12 veckorna, i alla fall inte på jobbet. Precis när jag hade plussat började det tisslas och tasslas och det spred sig att en efter en av de fem var gravida. Inte nog med detta utan under samma tid skulle 4 st bli föräldrar på arbetsplatsen, två män och två kvinnor så man kan säga att det var bebis snack i varje hörn.

Och där gick jag med mitt lilla plus i minnet och kunde inte annat än att bita mig i tungan i två månader till.


Kommentarer
Postat av: Helena

hihi, läste den där artikeln också, men på mitt jobb är det ingen risk. Medelåldern är så hög här att de flesta pratar barnbarn snarare än barn. :-)

kram

2010-03-31 @ 08:53:31
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: Ann-Sofie

haha jag tycker också det är knäppt, och jag menar smittas, man är ju faktiskt 2 om det så jag tror inte det smittar över på sambon där hemma. För ett år sen ville min sambo vänta 5 år på att skaffa barn och inte f*n blev vi smittade då det var flera på mitt jobb som blev gravida just då. :-)

2010-04-01 @ 12:14:56
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0