Regn

Sitter och tittar ut genom fönstret och ser detta gråa regninga
väder som har tagit sig till Göteborg denna annars goa fredag.

Instinktivt så känner jag en känsla av fy, usch, blött och fanskap. Det är ju mörkt från morgon till
kväll när dessa regnfyllda gråa moln täcker det blå. Därefter kommer en känsla av att det är 
ganska mysigt. Det slår mig att jag faktiskt inte sett regn på otroligt länge.
Jag kan inte ens komma ihåg när det regnade sist. Jag tror att det säkert är tre månader sedan sist.
Det är nog den längsta period utan regn i mitt liv.
Helt plötsligt så kan jag uppskatta regnet. Självklart gäller detta endast då jag tryggt och
torrt kan titta på regnet inifrån. :)


Kommentarer
Postat av: Carolina

Hmmm.. humörsvängning Allan! på bara ett inlägg han du ändra uppfattning om regnet totalt asgarv

2010-03-22 @ 23:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0