Namn

Namn är ju en otrolig intressant del av graviditeten. Det är dels roligt att bolla fram
och tillbaka med olika namn men det är också ett väldigt känsligt ämne. Har jag märkt...

Man får inte ta "någon annans" namn. - Nåt som någon redan har tänkt på.
                                                         - Sårar en person genom att inte välja deras utan någon annans

Man ska ta "någon annans" namn. - Använda sig av släktnamn t ex

Man kan inte kalla barnet för något som kan låta roligt på andra språk - t ex Lou (toa) och Fanny (¤¤&%#)

Man kan inte ta något som associerar till något annat - t ex Theo, "-nä, det hette ju hennes hund"
                                                                               - t ex Tova, "-nä, det är ju sånt som man har i håret"

Det är många om och men och kanske och inte och en herrans massa förslag.

Jag ska börka skriva en lista på sådant som jag och sambon gillar och sen får vi se knodden kommer vilket som passar bäst oavsett alla om och men och kanske och inte och måsten.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Härligt, imorgon går jag också in i v 13. Vilken känsla. =)



Ja du det där med namn. Tur att jag om sambo iaf är sams om några namn både till pojke och flicka. =)

2010-03-18 @ 15:40:17
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

haha såg nu att du kommenterat. =) Tack så mycket!! Längtar så mycket till imorgon. Jobbigt bara att jag har en kund efter jobb. Vill bara hem och sova så imorgon kommer hihi. Hoppas man får tid till rul direkt så man har det att se fram emot. =)

Det var snällt sagt och det kanske är så. Jag kommer ha massa mjölk kanske. Min mamma hade faktsikt mjölk för 3 barn när hon fick min syrra. :-) Fast hon var iofs ändå skit smal. =)



2010-03-18 @ 15:43:41
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Evelina - Gravid i v29 <3

Men eller hur, de är verkligen skrämmande. Huvva.



Grattis till bebis i magen! :)

2010-03-18 @ 16:26:28
URL: http://loon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0