"Hemmapappor är farliga för barn"

Mycket roande men skrämmande tv 4 inslag imorse. Roande att se diskussionen men också skrämmande att någon i den positionen kan uttala sig på detta sätt.  Eva Sternberg är familjerådgivare och har sagt att "Hemmapappor är farliga för barn". Imorse satt hon och förklarade vad hon menade och försvarade sitt uttalande.

Jag är feminist rakt in i blodet och med det står jag för jämlikhet mellan könen. Till och med jag som brukar tycka att det är bra när någon starkt går ut med flaggan i topp för "kvinnor kan", tyckte att detta var total diskriminering av män. Kanske snarare skitsnack om att pappor inte kan. Jag ser att var person gör det han eller hon är bäst på / mest lämpad för eller tycker är roligt.

Eva Sterberg menade att män inte har utvecklat samma förmåga att kunna se när ett barn kommer att vända sig etc vilket leder till fler skador då män inte är gjorda för att ta hand om spädbarn. Jag undrar dock hur är det med de kvinnor som inte har barn. Har de inte heller utvecklat den här förmågan? Det borde vara lika illa om barnlösa kvinnor var dagisfröknar etc etc. 








Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

ja asså jag tror att förutom svullna tarma så trycker den lilla upp tarmarna mer. För det är ju knappast den Lill* så tidigt hihi. Fast jag kan verligen inte dölja magen nu. =)

Ska lägga upp bild ikväll. =)

Kram

2010-03-26 @ 12:32:44
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: partyblöjan

håller med dig, tycker det låter ganska korkat.. :/

2010-03-26 @ 17:22:46
URL: http://partyblojan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0