Första avklarad...

Nu vet dem...

Glädjetårar i mångder :) Va härligt att något sånt här kan göra människor så lyckliga.

Det började med att vi körde upp bakom mammas sambo i korsningen på väg dit. Inte bra, vi ville ju helst inte säga att vi tog bilen utan allt skulle verka som vanligt.

Det första syrran gör.

-Smaka på den här, en ny cider smak.

Javisst, fick ju gladeligen ta en liten mini klunk.

-Mmm, jätte gott (tror att jag klarade mig)

Sen frågar mamma vad det är vi dricker, fick berätta vad vi hade i glasen.

Iom att det har varit en del frågor kring mig och graviditet så ville vi bygga upp en illusion för dem om att inget var på G så överraskningen skulle bli så stor som möjligt och jag tror vi lyckades.

Konstigt nog var det en massa bebi inspelningar som vi gick igenom först. Det var den ena kusinen egter den andra som gjorde entré på BB. Detta fick ju oss att börja tala om den perfekta åldern för att få barn etc, Min syster, som är 24, sa det att tiden börjar ju ändå ticka på. -Känner inte du att det är så?. Sambon började putta på mig lite frenetiskt. Eftersom mamma och syster var så inne i de de pratade om så märkte de inte detta utan mamma säger bara: -Ja men mellan 25 och 30 är nog den bästa åldern.

-DU SKA BLI MORMOR!

Sa jag mittt i allt. Det blev tyst...

-Skojar du? säger syrran. -Men du dricker ju vin!

-Fake, sa ja.

Sen var allt i fullgång.

-Jag visste, ropade syrran.

- Men då hade dem ju rätt, sa mamma.

Sen visade det sig att syrran skulle skulle hålla koll på att jag verkligen drack vin när vi var hemma hos dem på middag för ett tag sedan (se tidigare inlägg). Ha ha ha, det lyckades :)

Ja det var glädje som hette duga. One down, more to go. I eftermiddag väntar pappa. Syrran trodde att han skulle bli alldeles rörd. Han har tydligen uttalat att han skulle vilja ha barnbarn. Han tycker sambon är en reko kille, kul. Jag har ingen aning om vilken reaktion som kommer, pappa är inte så bra på att visa känslor.

Spännande, spännande och imorgon är det ultraljud :)


Kommentarer
Postat av: Lena (Mormor)

EN AV DE LYCKLIGASTE STUNDER I MITT LIV!

TACK!

2010-03-10 @ 13:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0