Försäkringskassan

Man kan bli tokig ibland….

 

Var precis och pratade med en kollega och va lite irriterad på Försäkringskassans handläggningstid och processer. Han sa då att det är ju inget man kan göra i.o.m. att de är en så stor organisation. Jag har i alla fall en blogg sa jag och där kan jag skriva. Ha ha ha

 

Jag gör arbetspraktik och får därmed aktivitetsstöd. Jag kallar det jobb för att jag tillbringar 40 timmar i veckan på denna plats och har egna uppdrag och ja jag ser ingen skillnad på detta och ett vanligt jobb mer än att mina a-kassedagar går, jag tjänar inte ihop någon semester, den tar slut i början på juni och ”lönen” är inte som en vanlig lön.  Okejdå det är väl inte riktigt som ett vanligt jobb men min lojalitet och energin jag lägger ner är precis den samma som på alla arbetsplatser jag jobbat på.

 

Varje månad måste jag skicka in papper som visar om jag varit borta eller inte. Jag skickade in detta

9 mars och fick igår 23 mars, alltså två veckor senare, ett brev som säger att jag glömt fylla i alla uppgifter. Jag hade missat att skriva datum.

 

Jag tar på mig att det är jag som har gjort fel och det ska åtgärda inget konstigt med det. Jag undrar däremot HUR kan det ta TVÅ VECKOR att skicka mig ett brev där kompletterande uppgifter behövs?

Jag skulle ha fått min utbetalning igår 23e mars, istället kommer det här!!!!

 

Nu har jag turen att jag bor med en sambo så vi kommer att klara räkningar och inköp av mat men allvarligt talat. Hur hade man gjort i en annan situation? Det finns nog de som hamnat hos kronofogden od på grund av detta. Alla vet ju hur knapert det är i slutet av månaden ändå. Nu ska jag vänta ytterligare veckor på pengar… AH! Jag kan inte ens faxa det till dem för att skynda på processen. Det ska skickas per post.

 

Försäkringskassan…..! Jag tycker nog att de bör se över sina rutiner.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0