Färgat hår

Nu äntligen har jag färgat mitt hår :)

På miin lediga dag tog jag tillfället i akt. Jag har tänkt att göra det i ca en månad nu men varje kväll har jag varit så trött och skjutit på det till morgondagen.

Jag läste nånstans att man skall som gravid undvika att färga håret, använda parfym vissa typer av smink bla bla bla.

Trots att jag tycker att det är bla bla bla så slås man ändå av en liten tanke när jag står där i ammoniak molnen att detta kan ju omöjligt vara bra.

Man ska inte läsa för mycket :P

Kommentarer
Postat av: anouk - Gravid

Nä tror inte det är nån fara. Nu e du ju snart förbi vecka 12 också. Jag gjorde ju megahårförslitning häromveckan. Kunde inte hålla mig. Men istället för en blekning och en färgning blev det en blekning och två färgningar. =( inte så lyckat. hade ångest som tusan över det.



Men frisörer slutar ju inte arbeta när de blir gravida? och de färgar ju håret. Jag hörde även med Bm som sa att det var lugnt.

2010-03-12 @ 11:05:28
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Lajla

Hej Camilla, och GRATTIS! Vad roligt, ser fram emot en ny familjemedlem :-)



Betr, att färga håret när man är gravid, så säger man det eftersom håret kan bete sej annorlunda när man är gravid, ammar mm. Men numera är produkterna så skonsamma mot håret att det inte är nån fara. Man säger t.ex. att man inte ska färga eller permanenta håret när man har röda veckan, samma sak där. Så färga du :-)

2010-03-13 @ 15:51:49
Postat av: Mamman

Nä jag vet, I den artikeln jag läste stod det mkt om mkt. Jag menade mer att det är så knäppt att man suger i sig all info som en svamp och får sen ta konsekvenserna som är att man undrar...



Tack förresten :)

2010-03-13 @ 20:34:38
URL: http://forstabulleniugnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0