Att vara trygg i sin situation

Kompisens pojk är dryga tre veckor gammal.
Hon har ju varit inne ett tag nu på grund av det ena och det andra.

I helgen så fick hon nog av att var hemma. Hon och sambon åkte till ett shopping ställe och bara
njöt av att vara ett par. Bebis var med mormor.

Jag gillar det här. Jag hoppas verkligen att jag känner mig så trygg med mitt barn och min
omgivning att jag kan tillåta mig själv att låta mig bli avlastad och få möjlighet att hämta kraft.

Jag tror att det är bra för alla. Mormodern var nog också väldigt lycklig över att kunna få vara barnvakt till sitt
första barnbarn.

Min andra väninna kom över till oss när lillkillen var ca 1 1/2 vecka. Det var inte länge,
ca en timma eller så och vi bor ungefär 2 minuter ifrån varandra. Men ändå.... Det är ju helt fantastiskt att man
kan göra så här. Det finns ju skräck exemoel där mamman inte ens känner sig trygg nog att låta pappan vara ensam med barnet.

 


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

oj! jag hoppas jag också lätt kan lämna bort mitt barn en stund för att få vara lite själv. Tror det behövs! =)

2010-03-17 @ 09:56:31
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/
Postat av: Lena (Mormor)

Hihi... Igår var jag och handlade. Bl.a. köpte jag en 5-kilos säck med potatis... Kom på mig själv, när jag tog den under armen, och bar den som ett barn... Tja, måste börja träna,ju, tänkte jag...

2010-03-17 @ 11:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0